BRA ATT VETA

BRA ATT VETA NÄR DU BESÖKER HOSJÖBOTTEN

Vi har samlat svar på några vanliga frågor – om resa/öppettider, boende, fiske, bokning mm. Hittar du inte svaret på din fråga här är du välkommen att kontakta oss:

MAILA OSS

OM FISKE

Vilka fiskevatten ingår?
Vi har fem vatten upplåtna för anläggningens gäster. Det är Hosjön, Hosjötjärn, Lill-Acksjön, Rödingtjärn samt delar av Storslitingarna.

Har ni strömmande vatten också?
Ja, vi har delar av Storån, Björnsjöströmmen samt Hällån och Blankan.

Har ni båtar i alla vatten?
Vi har båtar i Hosjön och Lill-Acksjön. Övriga vatten lämpar sig på sommaren för kajaker.

RESA/ÖPPETTIDER

Vägbommen i Höglekardalen, är den öppen för allmänheten?
Nej, det är bara våra gäster som får tillgång till den.

Är vägen öppen året om?
Nej, det är ingen bilväg på vintern. Då åker man skidor eller blir hämtad med snöskoter för att komma till oss.

När har ni öppet?
Vi har öppet året runt. Om du vill höra dig för om vi har plats ett specifikt datum är du välkommen att kontakta oss:

MAILA OSS

OM BOENDET

Vad finns i stugorna?
Täcken och kuddar finns. En del stugor är utrustade med komplett kök, i andra får man använda ett gemensamt kök. Läs mer här:

MER OM BOENDE

Vad ingår när jag bokar stuga?
Om du bokar för självhushåll ingår inte lakan, handdukar eller städning. Sängarna får endast användas med sängkläder. Elektricitet finns.

Får man ta med husdjur?
I ett par av våra stugor är det tillåtet med husdjur. Kom ihåg att meddela detta i samband med bokning.

Får man röka i stugorna?
Nej, det är rökförbud i samtliga byggnader.

Finns det bredband?
Det är på gång. Just nu finns det wifi i Storkåtan, i övrigt 4G mobiltäckning.

DITT ANSVAR SOM GÄST

Ingår städning när jag bokar en stuga?
Om du bokar en stuga för självhushåll så ska den och övriga serviceutrymmen (bastu och självhushållskök) lämnas i städat skick. Ej städad stuga / serviceutrymme debiteras med 2000 kronor för Lillstugan och Sjöstugorna, och 3000 kronor för det stora Huset.

Jag har tappat bort nyckeln till stugan, vad gäller?
En borttappad nyckel debiteras med 2000 kronor.

Hur fungerar sopor och återvinning?
Vi källsorterar så här finns soptunnor för hushållssopor, metall, glas, plast, kartong och pantflaskor/burkar.

Vad händer om något går sönder?
Skada på anläggning eller inventarier som orsakas av oaktsamhet debiteras med självrisk om det finns skäl för det.

Vad händer om det sker en olycka och jag behöver larma?
Vid allvarlig skada eller händelse larma 112. Adressen till anläggningen är Hosjöbottnarna 140 845 91 Hallen.

BOKNING / AVBOKNING

Jag vill avbryta min vistelse och resa hem tidigare – hur fungerar det?
När du har påbörjat din vistelse hos oss men av något skäl tvingas avbryta den återbetalas inga pengar.

Jag vill avboka en bokad men inte påbörjad vistelse hos er, vad gäller?
När du bokar en vistelse hos oss tar vi ut en bokningsavgift på 20 procent av bokningsbelopp i samband med att du bekräftar bokningen. Denna avgift återbetalas inte.

Full betalning av bokningsbelopp ska göras 30 dagar innan ankomst.

Om du avbokar 15-30 dagar innan ankomst har du rätt till 50% återbetalning av bokningsbelopp.

Om du avbokar senare än 15 dagar innan ankomst kan vi tyvärr inte göra någon återbetalning av bokningsbelopp.

Vi är ett litet företag och bokar i regel bara ett sällskap åt gången. Vi har små chanser att fylla en sent avstyrd bokning med andra gäster.

Har du någon annan fråga så maila gärna till oss:

MAILA OSS